Akademie prodejních dovedností

Salesman je on-line akademie pro obchodníky, manažery a celé týmy. Každý studuje to co nejvíce potřebuje a kdy se mu to nejvíce hodí. Akademie se skládá z více jak šesti on-line kurzů a audio knihovny.

E-commerce

Termínem e-commerce či ecommerce zpravidla označujeme elektronický obchod nebo obecně podnikání na internetu. Výraz pochází z angličtiny a v českém prostředí se také můžete potkat s ekvivalentem e-komerce nebo přímo s již uvedeným českým překladem. Pod e-commerce spadají konkrétní řešení jako je např. e-shop, a e-commerce zase spadá pod souhrnný pojem e-business, tedy elektronické podnikání jako takové.

E-commerce není jen e-shop

Internetový obchod, tedy e-shop rozhodně nepředstavuje ekvivalent e-commerce, pouze jednu její část, ač se jedná o část zásadní. Dalšími jsou například řešení elektronických plateb (služby PayPal, Gopay a další) a také online marketing (reklamy, newslettery, affiliate programy, SEO atd.). Do oblasti e-commerce spadají i distribuce, servis a samozřejmě také komunikace se zákazníky.

E-commerce rozlišujeme podle cílové skupiny. Jistě jste se již setkali se zkratkami B2C a B2B. V prvním případě se jedná o obchodní praktiky zaměřené na koncového zákazníka a tom druhém zase na obchodního partnera. Tyto dva i další obchodní vztahy najdete rovněž popsané v našem slovníku.

Komplexní e-commerce systémy

Můžeme říci, že nákup a prodej online do značné míry nahradil přímé obchodování, kdy zboží měníte za (fyzické) peníze. Není se čemu divit, moderní technologie umožňují snadné řešení obchodu a všech doprovodných služeb, a to mnohdy do určitého objemu transakcí či počtu zákazníků i zcela zdarma.

Celosvětově hojně užívané jsou např. PrestaShop, OpenCart či Zen Cart, z českých pak můžeme jmenovat např. Shoptet či Shopio. Známé jsou také e-commerce systémy pro nejpoužívanější redakční systémy – WooCommerce pro WordPress, Drupal Commerce pro Drupal či VirtueMart pro Joomlu.

E-commerce a e-shopy nejsou nic nového

Máte dojem, že se na internetu nakupuje sotva deset, možná patnáct let? Pak vás jistě překvapí informace ze serveru Lupa.cz, který uvádí, že první e-shopy na světy vznikly již kolem roku 1994, v České republice pak v roce 1996. S masovým rozšířením internetu se pak rychle ujala myšlenka, že se prostřednictvím moderních technologií dá podnikat v oblasti prodeje právě i prostřednictvím internetu.