Pojem front office znamená v překladu přední kancelář či přední úřad a označují se jím ta oddělení společnosti, která přicházejí do styku přímo s klienty. Např. v pojišťovnictví či bankovnictví může pod tento pojem spadat jak callcentrum (infolinka, prodej), tak i zaměstnanci na pobočkách. V obou případech jedná zaměstnanec s přímo s klientem.
Pod pojem front office bývají zahrnována i další oddělení, např. servisní, marketingové či prodejní.
Běžnými úkoly pracovníka front office jsou:
- Jednání s klientem (osobní, telefonické),
- přijímání a zpracovávání prvotních dokladů a dokumentů,
- poskytování informací a popis běžných postupů,
- prezentace společnosti,
- sjednávání smluv a příprava smluvní dokumentace
- a další.
Náplň práce se samozřejmě může v jednotlivých společnostech lišit. Administrativní podporu pro front office zajišťují oddělení spadající pod back office.