Akademie prodejních dovedností

Salesman je on-line akademie pro obchodníky, manažery a celé týmy. Každý studuje to co nejvíce potřebuje a kdy se mu to nejvíce hodí. Akademie se skládá z více jak šesti on-line kurzů a audio knihovny.

Metodu DUMB můžete vnímat i jako opak metody SMART

Pojem DUMB pochází z angličtiny, samotné slovo dumb se překládá jako hloupý, pitomý nebo také němý. Pokud se však zaměříme na metodu DUMB, s níž se podobně jako s metodami SMART a KARAT můžete setkat v oblasti managementu, seberozvoje či marketingu, jedná se o zkratku počátečních písmen pěti pojmů, které mají (nebo nemají) vystihovat váš konkrétní cíl. Název DUMB se někdy používá i jako zkratkové slovo – akronym.

Tato metoda se nepoužívá tak často jako známější SMART, její princip je však velmi podobný.

Co znamenají jednotlivá písmena metody DUMB

DUMB znamená:

D jako doable, tedy proveditelný;

U jako understable, tedy pochopitelný;

M jako manageable, tedy proveditelný;

B jako beneficial, tedy prospěšný.

Opak metody SMART

Výčet bodů výše představuje běžný výklad metody DUMB, se zajímavým pojetím ale v roce 2009 přišla Lenka Cimbálníková, která ji představuje jako opak metody SMART (slovo smart v angličtině znamená chytrý, vkusný). V takovém případě můžeme za jednotlivá písmena doplnit taková slova, která přesně vystihují, jaký by náš cíl rozhodně být neměl.

Hloupé cíle mohou být:

D jako defective, tedy defektní, nedokonalé;

U jako unrealistic, tedy nerealistické, nenaplnitelné;

M jako misdirected, tedy nesprávně zaměřené;

B jako bureaucratic, tedy byrokratické.