Pečujte o svojí on-line vizitku

Není vizitka jako vizitka. Papírovou snadno vyměníte, když povýšíte nebo změníte společnost, pro kterou pracujete. Ovšem s on-line vizitkou je to trochu složitější. Není snadné ji mít pod kontrolou, a to především díky internetu. Že on-line světu nevěnujete velkou pozornost a zaměřujete se raději na osobní setkání s klienty či obchodními partnery? I tak byste si měli dát pozor na svou vizitku na internetu.

Kde vás na internetu ostatní najdou?

Možná si to příliš neuvědomujete, ale na internetu je mnoho míst, které mají podíl na vaší osobní vizitce. Jsou jimi například:

Webové stránky zaměstnavatele

Součástí vaší vizitky je web zaměstnavatele nebo obchodního partnera, kterého zastupujete při obchodních jednání. Tam může být uvedeno vaše jméno a fotografie.

Co o vás ví Google a Seznam

Mnoho lidí hledá informace na Google. Když se seznámíte s novým klientem nebo obchodním partnerem, možná že před první schůzkou zadal vaše jméno do vyhledávače, aby se o vás dozvěděl více. Zadejte své jméno do vyhledavače Google a Seznam z anonymního okna prohlížeče, poté prozkoumejte všechny relevantní informace a fotografie, které vám vyhledávač k vašemu jménu zobrazí.

Co o vás říkají sociální sítě?

  • Přidáváte fotky rodiny a přátel?
  • Jaké značky či společnosti sledujete?
  • Fotíte se na večírcích, výletech nebo při rodinných oslavách?
  • Sdílíte články nebo fotografie ostatních?
  • Označují vás známí či kolegové na fotografiích?
  • Jste členy skupin na sociálních sítích?

To vše o vás něco vypovídá – o tom, jak žijete, s kým se setkáváte, o co se zajímáte, jak trávíte volný čas… Nebo jste naopak na sociálních sítích neaktivní? I to má podíl na tom, co si o vás může váš potencionální klient či obchodní partner myslet.

Děti, partneři a přátelé

Uvedli jste ve vašem profilu na Facebooku jména členů rodiny? I oni jsou tedy součástí vaší on-line vizitky. Že vy sami nesdílíte nic ze soukromí? Děti to mohou snadno udělat za vás. Pozor byste si měli dát také na to, koho si přidáváte do svých přátel. I to, s kým se „přátelíte“, o vás něco vypovídá, a to především tehdy, pokud máte seznam přátel veřejný.

Jak mít svou on-line vizitku pod kontrolou

Udělejte si čas, prozkoumejte výše zmíněná místa a zamyslete se, jak mohou informace, které sdílíte, působit na ostatní.

  • Máte aktuální a ideálně profesionální profilovou fotografii? Dejte si jí na stránky zaměstnavatele, na sociálních sítě a do profilu na mobilním telefonu.
  • Projděte si své profily na sociálních sítích zamyslete se, jak mohou na ostatní působit vaše příspěvky, členství ve skupinách a stránky které sledujete.
  • Zkontrolujte nastavení soukromí na sociálních sítích.
  • Nezapomeňte prozkoumat profily svých dětí a členů rodiny.

Pracujte na své vizitce

Chcete si vybudovat dobrou vizitku na internetu? Udělejte si jasno, jakou vizitku si chcete udělat a pusťte se do toho.

Nemáte profil na sociální síti, kde byste z pracovního hlediska měli být? Založte si ho. Je společnost, pro kterou pracujete, aktivní na LinkedIn? Měli byste tam být.

Chcete získat body navíc a aktivně budovat svou vizitku na internetu? Začněte psát blog, kam budete vkládat aktuální informace a fotografie z profesního života.

Vemte to do svých rukou, buďte autentičtí a aktivně budujte svou vizitku.

Jaké média používáte pro svojí on-line profesní vizitku?

Zvolte až čtyři možnosti.
Přidejte další možnost, pokud používáte jinou formu (místo) prezentace pro svojí profesní vizitku.

Napsat komentář